Cum sa: lichidare companie

Noutati in cum sa: lichidare companie

Cum sa lichidezi o firma
Cum sa lichidezi o firma
Cum sa lichidezi o firma care nu are datorii-un subiect de potential interes pentru oricine.
Din diverse motive, asociatii unei firme doresc sa o lichideze. Pentru a lichida o firma, conditia esentiala este ca aceasta sa nu inregistreze datorii, catre bugetul statului sau orice terta persoana, care sa nu poata fi acoperite fie din valorificarea activelor, fie din aporturile asociatilor.
In scopul lichidarii, asociatii firmei trebuie sa adopte o hotarare prin care decid dizolvarea, lichidarea si numirea lichidatorului acesteia.
Lichidatorul este persoana fizica sau juridica ce indeplineste conditiile legii pentru desfasurarea unei astfel de activitati (obligatoriu trebuie sa fie membru compatibil al Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania-U.N.P.I.R.).
Hotararea Adunarii Generale e Asociatilor adoptata cu unanimitate de voturi din capitalul social, va fi depusa si inregistrata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul in a carui raza isi are sediul principal societatea. Registrul Coemrtului va trimite hotararea spre publicare Monitorului Oficial. In 30 de zile de la publicare, orice persoana poate face opozitie la decizia de dizolvare si lichidare a societatii.
Dupa trecerea a 30 de zile de la publicarea in M.O., daca nimeni nu a contestat-o, se trece la etapa a 2-a de lichidare, respectiv la preluarea gestiunii de catre lichidator de la administratorul statutar al societatii. Lichidatorul isi va depune specimenul de semnatura si declaratia de conformitate in forma autentica. El va fi devein astfel unicul reprezentant legal al societatii, preluand drepturile si obligatiile administratiei statutare.
Dupa preluarea gestiunii, lichidatorul va proceda la inventariere, evaluarea bunurilor si valorificarea lor in ipoteza existentei acestora, recuperarea creantelor, achitarea datoriilor sociale. Dupa ce toti creditorii vor fi indestulati, lichidatorul va intocmi situatiile financiare de lichidare, pe care le va inregistra la administratia financiara de sector, apoi la registrul comertului, unde se vor si publica. In 15 zile de la publicare, se va trece la ultima etapa a lichdiareii, si anume radierea societatii.
In sustinerea cererii de radiere, lichidatorul va depune la registrul comertului: certificatul fiscal, certificatul eliberat de inspectoratul territorial de munca, din care trebuie sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul consolidat al statului, certificatul de inmatriculare in original al societatii.
Registrul comertului va emite un certificate de radiere, din care rezulta ca societatea a fost radiata din evidenta sa.
Ci prilejul radierii, lichidatorul esta descarcat de indatoriri, atributii si sarcini.
publicat in Afaceri pe data de 10 Mar 2009
 
PUBLICITATE
PUBLICITATE